Cloud ταμειακή μηχανή με έκδοση παραστατικών λιανικής μέσω παρόχου για επιχειρήσεις και ελεύθερους επαγγελματίες
Σύστημα φορητής τιμολόγησης, για τη διαχείριση των συναλλαγών και των υπολοίπων των εν κινήσει αποθηκών, που αυτοματοποιεί τις καθημερινές διεργασίες παράδοσης
Σκοπός του Προγράμματος «ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΣΥΝΑΛΛΑΓΕΣ» η υιοθέτηση σύγχρονων ψηφιακών εργαλείων που υποστηρίζουν τις διαδικασίες τιμολόγησης, έκδοσης διακίνησης φορολογικών παραστατικών και διενέργειας ηλεκτρονικών πληρωμών. Το Πρόγραμμα απευθύνεται σε μικρομεσαίες επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην ελληνική επικράτεια και αναμένεται να συμβάλει στη βελτίωση της παραγωγικότητας των ΜΜΕ, την αύξηση της ασφάλειας των συναλλαγών, καθώς και στην ενίσχυση της φορολογικής τους συμμόρφωσης.
Μέσω του Προγράμματος, οι συμμετέχουσες επιχειρήσεις μπορούν να ενισχυθούν προκειμένου να υλοποιήσουν μία ή περισσότερες από τις ακόλουθες Κατηγορίες Ενεργειών:
Για τον σκοπό αυτό, το Πρόγραμμα «ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΣΥΝΑΛΛΑΓΕΣ» θα παρέχει επιταγές (vouchers) που θα διατεθούν για την απόκτηση, μέσω αγοράς ή μίσθωσης, νέων ψηφιακών εργαλείων.
Στο πλαίσιο του Προγράμματος ενισχύονται υφιστάμενες ιδιωτικές Επιχειρήσεις που ασκούν οικονομική δραστηριότητα, και για τις οποίες συντρέχουν αθροιστικά και μεταξύ άλλων οι ακόλουθες προϋποθέσεις:
Στην ενότητα 2.1 της Πρόσκλησης, παρουσιάζεται αναλυτικά το σύνολο των προϋποθέσεων συμμετοχής στο Πρόγραμμα.
Οι συμμετέχουσες επιχειρήσεις μπορούν να ενισχυθούν προκειμένου να υλοποιήσουν μία ή περισσότερες από τις ακόλουθες Κατηγορίες Ενεργειών:
Διευκρινίζεται ότι, αναφορικά με την Κατηγορία 2: Τιμολόγηση επί αυτοκινήτου / διακίνηση παραστατικών εν κινήσει, οι τύποι οχημάτων, που λαμβάνονται υπόψη ως επιλέξιμοι για τη συγκεκριμένη κατηγορία, είναι οι εξής:
Περιγραφή |
ΤΡΙΚΥΚΛΟ ΦΟΡΤΗΓΟ |
ΕΠΙΒΑΤΙΚΟ ΜΙΚΤΟ |
ΦΟΡΤΗΓΟ |
ΡΥΜΟΥΛΚΟ + ΡΥΜΟΥΛΚΟΥΜΕΝΟ (ΣΥΡΜΟΣ) |
ΕΛΚΥΣΤΗΡ + ΕΠΙΚΑΘΗΜΕΝΟ |
ΕΛΚΥΣΤΗΡΑΣ |
ΦΟΡΤΗΖΟΜΕΝΟ ΡΥΜΟΥΛΚΟ |
Τα χρονικά ορόσημα για τους Δυνητικούς Δικαιούχους και τους Προμηθευτές αναλύονται ως εξής:
Προμηθευτές:
Α’ Κύκλος
Β’ Κύκλος
Γ’ Κύκλος
Α’, Β’ & Γ’ Κύκλοι (κοινές προθεσμίες)
Δ’ Κύκλος
Α’ Κύκλος
Β’ Κύκλος
Α’ & Β’ Κύκλοι (κοινές προθεσμίες)
Α’ Κύκλος
Β’ Κύκλος
Γ’ Κύκλος
Α’, Β’ & Γ’ Κύκλοι (κοινές προθεσμίες)
Δ’ Κύκλος
Α’ Κύκλος
Β’ Κύκλος
Γ’ Κύκλος
Α’, Β’ & Γ’ Κύκλοι (κοινές προθεσμίες)
Δ’ Κύκλος
Α’ Κύκλος
Β’ Κύκλος
Α’ & Β’ Κύκλοι (κοινές προθεσμίες)
Γ’ Κύκλος
Για την εκπλήρωση των στόχων του Προγράμματος και την καλύτερη εξυπηρέτηση δικαιούχων και προμηθευτών, η ΚτΠ Μ.Α.Ε. μπορεί με μεταγενέστερες αποφάσεις της να παρατείνει ή να διαφοροποιεί τις αρχικώς ορισθείσες ημερομηνίες και να ορίζει νέους κύκλους, καθώς και τις προθεσμίες των επιμέρους κύκλων υποβολής αιτήσεων, ανά κατηγορία.
Στο πλαίσιο του Προγράμματος ενισχύονται υφιστάμενες Μικρομεσαίες Επιχειρήσεις όπως αυτές ορίζονται στη Σύσταση της Επιτροπής 2003/361/ΕΚ, και για τις οποίες συντρέχουν αθροιστικά οι ακόλουθες προϋποθέσεις:
i. Δραστηριοποιούνται στην Ελληνική Επικράτεια με ελληνικό ΑΦΜ.
ii. Είναι ενεργές κατά την ημερομηνία υποβολής της αίτησης συμμετοχής στο Πρόγραμμα.
iii. Έχουν ιδρυθεί/ συσταθεί πριν την 01.01.2022. Ειδικά για αιτήσεις που θα υποβληθούν μετά την 11η/01/2024, θα πρέπει να έχουν ιδρυθεί/συσταθεί πριν την 01.01.2023.
iv. Δραστηριοποιούνται σε επιλέξιμη δραστηριότητα.
Στο Παράρτημα Ι κατωτέρω, αποτυπώνονται οι ΚΑΔ των μη επιλέξιμων Δραστηριοτήτων.
Στις περιπτώσεις μικτής δραστηριότητας (δηλαδή επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται σε επιλέξιμους και σε μη επιλέξιμους προς ενίσχυση τομείς), ο δικαιούχος υποχρεούται σε διακριτή λογιστική παρακολούθηση, ώστε να μην ενισχύονται μη επιλέξιμες δραστηριότητες.
v. Αναφορικά με τις αιτήσεις που έχουν υποβληθεί έως και την 10 η/01/2024:
Αναφορικά με τις αιτήσεις που υποβάλλονται μετά την 11 η/01/2024:
vi. Λειτουργούν νόμιμα και συμμορφώνονται με τη σχετική ενωσιακή και εθνική περιβαλλοντική νομοθεσία, διαθέτοντας, εφόσον τους ζητηθεί, το κατάλληλο έγγραφο αδειοδότησης, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία και την ασκούμενη δραστηριότητά τους (π.χ. άδεια λειτουργίας, απαλλακτικό άδειας λειτουργίας, γνωστοποίηση έναρξης λειτουργίας, την τυχόν κατά περίπτωση προβλεπόμενη περιβαλλοντική αδειοδότηση, κλπ.).
vii. Συνιστούν νομική οντότητα (π.χ. Ανώνυμη Εταιρία, Εταιρία Περιορισμένης Ευθύνης, Ομόρρυθμη Εταιρία ή Ετερόρρυθμη Εταιρία, Ι.Κ.Ε, Κοινωνική Συνεταιριστική Επιχείρηση, Συνεταιρισμός) ή Ατομική Επιχείρηση, και τηρούν απλογραφικά ή διπλογραφικά βιβλία.
viii. Δεν βρίσκονται υπό πτώχευση, εκκαθάριση ή αναγκαστική διαχείριση.
ix. Δεν εκκρεμεί εις βάρος της επιχείρησης διαδικασία ανάκτησης κρατικής ενίσχυσης.
x. (α) Αναφορικά με τις αιτήσεις που έχουν υποβληθεί έως και την 10 η/01/2024:
Το συνολικό ποσό των ενισχύσεων ήσσονος σημασίας που έχουν λάβει ως ενιαία επιχείρηση, όπως αυτή ορίζεται στο Άρθρο 2, παρ. 2 του Κανονισμού 1407/2013, συμπεριλαμβανομένης της ενίσχυσης από το παρόν Πρόγραμμα, να μην υπερβαίνει το ποσό των 200.000 ευρώ (ή 100.000 ευρώ για τον τομέα των οδικών εμπορευματικών μεταφορών για λογαριασμό τρίτων) μέσα σε μία τριετία (τρέχον οικονομικό έτος και τα δύο (2) προηγούμενα οικονομικά έτη) πριν από τον χρόνο χορήγησης του εννόμου δικαιώματος της ενίσχυσης.
Σε περίπτωση επιχειρήσεων με μικτή δραστηριότητα, ο δικαιούχος υποχρεούται σε διαχωρισμό των δραστηριοτήτων και διάκριση των στοιχείων του κόστους, ούτως ώστε η στήριξη της δραστηριότητας των οδικών εμπορευματικών μεταφορών να μην υπερβαίνει το
ποσό των 100.000 ευρώ.
Σε περιπτώσεις συγχωνεύσεων, εξαγορών και διάσπασης, για τον υπολογισμό της τήρησης των ορίων του προηγούμενου εδαφίου εφαρμόζονται οι διατάξεις των παρ. 8-9 του άρθρου 3 του Κανονισμού 1407/2013 (de minimis).
(β) Αναφορικά με τις αιτήσεις που υποβάλλονται μετά την 11 η/01/2024:
Το συνολικό ποσό των ενισχύσεων ήσσονος σημασίας που έχουν λάβει ως ενιαία επιχείρηση, όπως αυτή ορίζεται στο Άρθρο 2, παρ. 2 του Κανονισμού 2831/2023, συμπεριλαμβανομένης της ενίσχυσης από το παρόν Πρόγραμμα, να μην υπερβαίνει το ποσό των 300.000 ευρώ σε περίοδο τριών ετών. Σε περιπτώσεις συγχωνεύσεων, εξαγορών και διάσπασης, για τον υπολογισμό της τήρησης των ορίων του προηγούμενου εδαφίου εφαρμόζονται οι διατάξεις των παρ. 8-9 του άρθρου 3 του Κανονισμού 2831/2023 (νέου de minimis).
xi. Δεν συντρέχουν οι λόγοι αποκλεισμού του άρθρου 40 του Ν. 4488/2017 (Α137/13.09.2017), βάσει του οποίου: οι δυνητικοί δικαιούχοι αποκλείονται από την ένταξη σε πρόγραμμα ή την υπαγωγή σε καθεστώτα ενίσχυσης, που χρηματοδοτούνται από ενωσιακούς ή εθνικούς πόρους, εάν έχουν επιβληθεί σε βάρος τους, μέσα σε χρονικό διάστημα δύο (2) ετών πριν από την ημερομηνία λήξης της προθεσμίας υποβολής αίτησης συμμετοχής:
α) τρεις (3) πράξεις επιβολής προστίμου από τα αρμόδια ελεγκτικά όργανα του Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας για παραβάσεις της εργατικής νομοθεσίας που χαρακτηρίζονται, σύμφωνα με την υπουργική απόφαση 2063/Δ1632/2011 (Β΄ 266), όπως εκάστοτε ισχύει, ως «υψηλής» ή «πολύ υψηλής» σοβαρότητας, οι οποίες προκύπτουν αθροιστικά από τρεις (3) διενεργηθέντες ελέγχους, ή
β) δύο (2) πράξεις επιβολής προστίμου από τα αρμόδια ελεγκτικά όργανα του Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας για παραβάσεις της εργατικής νομοθεσίας που αφορούν την αδήλωτη εργασία, οι οποίες προκύπτουν αθροιστικά από δύο (2) διενεργηθέντες ελέγχους.
Οι υπό α΄ και β΄ κυρώσεις πρέπει να έχουν αποκτήσει τελεσίδικη και δεσμευτική ισχύ.
Πέραν των προϋποθέσεων που αναφέρονται αναλυτικά στην παράγραφο 2.1, οι επιχειρήσεις που αιτούνται επιχορήγησης για συγκεκριμένες κατηγορίες ενεργειών, θα πρέπει να πληρούν επιπλέον και τα ακόλουθα -κατά περίπτωση- κριτήρια επιλεξιμότητας:
Τα παραπάνω κριτήρια της παραγράφου 2.2. δεν έχουν οριζόντιο χαρακτήρα. Έτσι, στην περίπτωση μίας επιχείρησης η οποία υποβάλλει αίτηση επιχορήγησης ταυτόχρονα σε πολλαπλές κατηγορίες, εφαρμόζονται μόνο ως προς το σκέλος της αίτησης που αφορά τη συγκεκριμένη Κατηγορία Ενέργειας.
Τα κριτήρια επιλεξιμότητας της παρ. 2.1 και 2.2 ανωτέρω ελέγχονται με τρεις (3) διακριτούς τρόπους:
Σε κάθε περίπτωση, ο υποβάλλων την Αίτηση Χρηματοδότησης για λογαριασμό της επιχείρησης είναι αποκλειστικά υπεύθυνος για την ορθότητα και ακρίβεια των στοιχείων που υποβάλλει, ιδιαίτερα δε για:
Η υποβολή της Αίτησης Χρηματοδότησης επέχει τη θέση υπεύθυνης δήλωσης του Ν. 1599/1986, ως προς την ακρίβεια των στοιχείων που αναγράφονται σε αυτήν. Οποιαδήποτε ψευδή αναφορά ή αναντιστοιχία με τα πραγματικά στοιχεία, επισείει, πέραν των οικονομικών επιπτώσεων, ενδέχεται να επιφέρει και ανάλογες ποινικές κυρώσεις.
Σκοπός του Προγράμματος «ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΣΥΝΑΛΛΑΓΕΣ» η υιοθέτηση σύγχρονων ψηφιακών εργαλείων που υποστηρίζουν τις διαδικασίες τιμολόγησης, έκδοσης διακίνησης φορολογικών παραστατικών και διενέργειας ηλεκτρονικών πληρωμών. Το Πρόγραμμα απευθύνεται σε μικρομεσαίες επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην ελληνική επικράτεια και αναμένεται να συμβάλει στη βελτίωση της παραγωγικότητας των ΜΜΕ, την αύξηση της ασφάλειας των συναλλαγών, καθώς και στην ενίσχυση της φορολογικής τους συμμόρφωσης.
Μέσω του Προγράμματος, οι συμμετέχουσες επιχειρήσεις μπορούν να ενισχυθούν προκειμένου να υλοποιήσουν μία ή περισσότερες από τις ακόλουθες Κατηγορίες Ενεργειών:
Για τον σκοπό αυτό, το Πρόγραμμα «ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΣΥΝΑΛΛΑΓΕΣ» θα παρέχει επιταγές (vouchers) που θα διατεθούν για την απόκτηση, μέσω αγοράς ή μίσθωσης, νέων ψηφιακών εργαλείων.
Στο πλαίσιο του Προγράμματος ενισχύονται υφιστάμενες ιδιωτικές Επιχειρήσεις που ασκούν οικονομική δραστηριότητα, και για τις οποίες συντρέχουν αθροιστικά και μεταξύ άλλων οι ακόλουθες προϋποθέσεις:
Στην ενότητα 2.1 της Πρόσκλησης, παρουσιάζεται αναλυτικά το σύνολο των προϋποθέσεων συμμετοχής στο Πρόγραμμα.
Οι συμμετέχουσες επιχειρήσεις μπορούν να ενισχυθούν προκειμένου να υλοποιήσουν μία ή περισσότερες από τις ακόλουθες Κατηγορίες Ενεργειών:
Διευκρινίζεται ότι, αναφορικά με την Κατηγορία 2: Τιμολόγηση επί αυτοκινήτου / διακίνηση παραστατικών εν κινήσει, οι τύποι οχημάτων, που λαμβάνονται υπόψη ως επιλέξιμοι για τη συγκεκριμένη κατηγορία, είναι οι εξής:
Περιγραφή |
ΤΡΙΚΥΚΛΟ ΦΟΡΤΗΓΟ |
ΕΠΙΒΑΤΙΚΟ ΜΙΚΤΟ |
ΦΟΡΤΗΓΟ |
ΡΥΜΟΥΛΚΟ + ΡΥΜΟΥΛΚΟΥΜΕΝΟ (ΣΥΡΜΟΣ) |
ΕΛΚΥΣΤΗΡ + ΕΠΙΚΑΘΗΜΕΝΟ |
ΕΛΚΥΣΤΗΡΑΣ |
ΦΟΡΤΗΖΟΜΕΝΟ ΡΥΜΟΥΛΚΟ |
Στο πλαίσιο του Προγράμματος ενισχύονται υφιστάμενες Μικρομεσαίες Επιχειρήσεις όπως αυτές ορίζονται στη Σύσταση της Επιτροπής 2003/361/ΕΚ, και για τις οποίες συντρέχουν αθροιστικά οι ακόλουθες προϋποθέσεις:
i. Δραστηριοποιούνται στην Ελληνική Επικράτεια με ελληνικό ΑΦΜ.
ii. Είναι ενεργές κατά την ημερομηνία υποβολής της αίτησης συμμετοχής στο Πρόγραμμα.
iii. Έχουν ιδρυθεί/ συσταθεί πριν την 01.01.2022. Ειδικά για αιτήσεις που θα υποβληθούν μετά την 11η/01/2024, θα πρέπει να έχουν ιδρυθεί/συσταθεί πριν την 01.01.2023.
iv. Δραστηριοποιούνται σε επιλέξιμη δραστηριότητα.
Στο Παράρτημα Ι κατωτέρω, αποτυπώνονται οι ΚΑΔ των μη επιλέξιμων Δραστηριοτήτων.
Στις περιπτώσεις μικτής δραστηριότητας (δηλαδή επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται σε επιλέξιμους και σε μη επιλέξιμους προς ενίσχυση τομείς), ο δικαιούχος υποχρεούται σε διακριτή λογιστική παρακολούθηση, ώστε να μην ενισχύονται μη επιλέξιμες δραστηριότητες.
v. Αναφορικά με τις αιτήσεις που έχουν υποβληθεί έως και την 10 η/01/2024:
Αναφορικά με τις αιτήσεις που υποβάλλονται μετά την 11 η/01/2024:
vi. Λειτουργούν νόμιμα και συμμορφώνονται με τη σχετική ενωσιακή και εθνική περιβαλλοντική νομοθεσία, διαθέτοντας, εφόσον τους ζητηθεί, το κατάλληλο έγγραφο αδειοδότησης, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία και την ασκούμενη δραστηριότητά τους (π.χ. άδεια λειτουργίας, απαλλακτικό άδειας λειτουργίας, γνωστοποίηση έναρξης λειτουργίας, την τυχόν κατά περίπτωση προβλεπόμενη περιβαλλοντική αδειοδότηση, κλπ.).
vii. Συνιστούν νομική οντότητα (π.χ. Ανώνυμη Εταιρία, Εταιρία Περιορισμένης Ευθύνης, Ομόρρυθμη Εταιρία ή Ετερόρρυθμη Εταιρία, Ι.Κ.Ε, Κοινωνική Συνεταιριστική Επιχείρηση, Συνεταιρισμός) ή Ατομική Επιχείρηση, και τηρούν απλογραφικά ή διπλογραφικά βιβλία.
viii. Δεν βρίσκονται υπό πτώχευση, εκκαθάριση ή αναγκαστική διαχείριση.
ix. Δεν εκκρεμεί εις βάρος της επιχείρησης διαδικασία ανάκτησης κρατικής ενίσχυσης.
x. (α) Αναφορικά με τις αιτήσεις που έχουν υποβληθεί έως και την 10 η/01/2024:
Το συνολικό ποσό των ενισχύσεων ήσσονος σημασίας που έχουν λάβει ως ενιαία επιχείρηση, όπως αυτή ορίζεται στο Άρθρο 2, παρ. 2 του Κανονισμού 1407/2013, συμπεριλαμβανομένης της ενίσχυσης από το παρόν Πρόγραμμα, να μην υπερβαίνει το ποσό των 200.000 ευρώ (ή 100.000 ευρώ για τον τομέα των οδικών εμπορευματικών μεταφορών για λογαριασμό τρίτων) μέσα σε μία τριετία (τρέχον οικονομικό έτος και τα δύο (2) προηγούμενα οικονομικά έτη) πριν από τον χρόνο χορήγησης του εννόμου δικαιώματος της ενίσχυσης.
Σε περίπτωση επιχειρήσεων με μικτή δραστηριότητα, ο δικαιούχος υποχρεούται σε διαχωρισμό των δραστηριοτήτων και διάκριση των στοιχείων του κόστους, ούτως ώστε η στήριξη της δραστηριότητας των οδικών εμπορευματικών μεταφορών να μην υπερβαίνει το
ποσό των 100.000 ευρώ.
Σε περιπτώσεις συγχωνεύσεων, εξαγορών και διάσπασης, για τον υπολογισμό της τήρησης των ορίων του προηγούμενου εδαφίου εφαρμόζονται οι διατάξεις των παρ. 8-9 του άρθρου 3 του Κανονισμού 1407/2013 (de minimis).
(β) Αναφορικά με τις αιτήσεις που υποβάλλονται μετά την 11 η/01/2024:
Το συνολικό ποσό των ενισχύσεων ήσσονος σημασίας που έχουν λάβει ως ενιαία επιχείρηση, όπως αυτή ορίζεται στο Άρθρο 2, παρ. 2 του Κανονισμού 2831/2023, συμπεριλαμβανομένης της ενίσχυσης από το παρόν Πρόγραμμα, να μην υπερβαίνει το ποσό των 300.000 ευρώ σε περίοδο τριών ετών. Σε περιπτώσεις συγχωνεύσεων, εξαγορών και διάσπασης, για τον υπολογισμό της τήρησης των ορίων του προηγούμενου εδαφίου εφαρμόζονται οι διατάξεις των παρ. 8-9 του άρθρου 3 του Κανονισμού 2831/2023 (νέου de minimis).
xi. Δεν συντρέχουν οι λόγοι αποκλεισμού του άρθρου 40 του Ν. 4488/2017 (Α137/13.09.2017), βάσει του οποίου: οι δυνητικοί δικαιούχοι αποκλείονται από την ένταξη σε πρόγραμμα ή την υπαγωγή σε καθεστώτα ενίσχυσης, που χρηματοδοτούνται από ενωσιακούς ή εθνικούς πόρους, εάν έχουν επιβληθεί σε βάρος τους, μέσα σε χρονικό διάστημα δύο (2) ετών πριν από την ημερομηνία λήξης της προθεσμίας υποβολής αίτησης συμμετοχής:
α) τρεις (3) πράξεις επιβολής προστίμου από τα αρμόδια ελεγκτικά όργανα του Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας για παραβάσεις της εργατικής νομοθεσίας που χαρακτηρίζονται, σύμφωνα με την υπουργική απόφαση 2063/Δ1632/2011 (Β΄ 266), όπως εκάστοτε ισχύει, ως «υψηλής» ή «πολύ υψηλής» σοβαρότητας, οι οποίες προκύπτουν αθροιστικά από τρεις (3) διενεργηθέντες ελέγχους, ή
β) δύο (2) πράξεις επιβολής προστίμου από τα αρμόδια ελεγκτικά όργανα του Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας για παραβάσεις της εργατικής νομοθεσίας που αφορούν την αδήλωτη εργασία, οι οποίες προκύπτουν αθροιστικά από δύο (2) διενεργηθέντες ελέγχους.
Οι υπό α΄ και β΄ κυρώσεις πρέπει να έχουν αποκτήσει τελεσίδικη και δεσμευτική ισχύ.
Πέραν των προϋποθέσεων που αναφέρονται αναλυτικά στην παράγραφο 2.1, οι επιχειρήσεις που αιτούνται επιχορήγησης για συγκεκριμένες κατηγορίες ενεργειών, θα πρέπει να πληρούν επιπλέον και τα ακόλουθα -κατά περίπτωση- κριτήρια επιλεξιμότητας:
Τα παραπάνω κριτήρια της παραγράφου 2.2. δεν έχουν οριζόντιο χαρακτήρα. Έτσι, στην περίπτωση μίας επιχείρησης η οποία υποβάλλει αίτηση επιχορήγησης ταυτόχρονα σε πολλαπλές κατηγορίες, εφαρμόζονται μόνο ως προς το σκέλος της αίτησης που αφορά τη συγκεκριμένη Κατηγορία Ενέργειας.
Τα κριτήρια επιλεξιμότητας της παρ. 2.1 και 2.2 ανωτέρω ελέγχονται με τρεις (3) διακριτούς τρόπους:
Σε κάθε περίπτωση, ο υποβάλλων την Αίτηση Χρηματοδότησης για λογαριασμό της επιχείρησης είναι αποκλειστικά υπεύθυνος για την ορθότητα και ακρίβεια των στοιχείων που υποβάλλει, ιδιαίτερα δε για:
Η υποβολή της Αίτησης Χρηματοδότησης επέχει τη θέση υπεύθυνης δήλωσης του Ν. 1599/1986, ως προς την ακρίβεια των στοιχείων που αναγράφονται σε αυτήν. Οποιαδήποτε ψευδή αναφορά ή αναντιστοιχία με τα πραγματικά στοιχεία, επισείει, πέραν των οικονομικών επιπτώσεων, ενδέχεται να επιφέρει και ανάλογες ποινικές κυρώσεις.